NS analys om V64 Solvalla 27.01.2010

Var tänkt att jag skulle lägga upp analysen imorgon, men den kommer nu istället.

Avd.

(1)Är ett ganska öppet lopp om man kollar på formen, men 6 Pronto Ribb visade mig i senaste loppet att den hästen kan, om han går felfritt, då ska han klå det här motsåndet, värst emot är nog nummer 3 , 4 och nummer 5 Dash Boy som kanske har bäst form av alla i loppet? 9 Staro Commander är ett roligt streck om man vill slösa streck på bongen i början.

(2)Dom bästa hästarna står på tillägg, men bästa hästen vinner ju inte alltid, svårt att vara favorit och runda alla. Nummer 1 Nosy Rosies med Therese Andersson kan mycket väl leda från start till mål, bra spår, bra häst med form och kusk som inte viker sig för någon? Blir det tempo i loppet tror jag 13 Global Jewel rundar alla och springer hem detta med B.Goop, kanske skulle kunna vart ett lås på 1-13, men väljer att gardera mig här.

(3)Nummer 4 Argwintina(US) med Erik Adielsson tror jag kommer komma till spets och därifrån hoppas jag han bestämmer loppet runt, men frågan är om han hellre vill ligga i rygg och släppa ledningen till 3 Karin Tilly? Väljer han att rygga så blir 6 One More Bill och 9 King Of The Moor värst emot. Men i min tanke leder han start och mål. Varnar för nummer 5 och 8 som outsiders.

(4) Svårt lopp, krävs några streck för att vara kvar efter den här rundan tror jag, men 3,9,11,14 ska väl räcka till här kanske? Varnar för nummer 13 Speedy Photo.

(5) 1 Premier League grym häst, grym form, måste väl spetsa här? Släpper han ledningen till B.B.S Bigtrade som också är snabb ut och ryggar han? Eller behåller han spets? Jag tror båda kommer ge allt för spets och då väljer jag att låsa med nummer 4 Hobgoblin Face som kan få en fin smygresa bakom och spurta till sig segern på upploppet.

(6) 6 Karbo Cake vilken häst, gör aldrig ett dåligt lopp, tål att göra grovjobbet själv, stark som en oxe, dagens säkraste spik? Mja, inte dagens säkraste kanske , svårt att hitta givna spikar i omgången faktiskt, men Karbo Cake spikar jag.

Håller vi tummarna på att det ger lite cash till svenska folket på Solvalla imorgon.

Missa inte heller lite extra info om hästarna i ”vinnande vetande” som kommer upp i morgon.

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

