Thomas ”Korsdragen” Öhmans Tips inför V75

V75-1
Nu är det väl dags?
Jag tror att 3 Big Star är landets absolut formstarkaste häst av
de som inte fått vinna på ett tag . För tre starter avslutade hon
vasst från ett omöjligt läge. Näst senast ”slaggade” Örjan in
när det anfölls från kön. I lördags fastnade hon med sparat. Nu
har hon fått ett bra spår och jag blir rent ut sagt förbannad om
hon inte vinner. Min chansspik.
V75-2
Vidöppet 1
Ett mycket svårt lopp. Kanske kan 2 K.N.Speedgirl vara lösningen
men då hon galopperade omotiverat senast vill jag inte
spika. 9 Miss Tracy gillar jag skarpt och hon måste streckas.1
Gabriella Celeber har bästa spåret och var finfin då hon vann
från spets senast.
V75-3
Spets och slut eller tre bättre hästar
Inte alls otroligt att 1 Global Investment leder från start till mål.
Men jag håller 4 Acclaim, 2 Go on Pale och framför allt 11 Colombian
Necktie som bättre hästar. Även 6 Crown Kemp kan
vinna – om han tar sig till spets direkt.
V75-4
Dunderbra senast
Kan vi ha en sådan tur att 11 Prince L blir favorit? Jag tycker att
han visat klar begränsning och ser alla streck på honom som
bortkastade. Min idé är 9 Nice and a Star som var ungefär 30
meter bättre än Prince L. när de möttes senast. Jag sticker ut
min runda haka och spikar.
V75-5
Vidöppet 2
Ytterligare ett svårt femtonhästarslopp. Min förstahäst är 1
Space Taxi som fått det bästa spåret och jag tror att hon leder
länge. Varnar även för 15 Pole Position som är riktigt på gång.
V75-6
Nu med Kontio
Ni som följer Ögats tips vet att jag har hyllat och trott på 3
Casher i vinter. Det finns ingen anledning att gå emot honom här.
Inte minst med tanke på att årets V75-Mästare Jorma Kontio kör.
4 Night Lie Star är en häst jag gillar då han visat härlig moral. 5
Royal Viking vann ett billigt lopp senast och han är för mig inget
hett bud i V75. 12 Bronx Sisu är en mycket fin häst, men jag tror
att han göra sina bästa lopp i ledningen.
V75-7
Vidöppet 3
Tror mest på 3 Carambole P i V75-avslutningen. Det blir ledningen
och i den positionen trivs han. 4 Staro Capricorn är
ojämn men då resan är kort till Mantorp skall han streckas. 5
Longlegs såg fin ut i comebacken och kommer att vara vassare
med loppet i kroppen. Rysaren är formtoppade 10 Manpower
Bank.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

