Efter lördagens V75 omgång

Jahapp, det gick inte vägen denna gången heller………

100 lappen slutade på 3 rätt och 500 hundringen landade på 4 rätt

100 lappen rök redan i första rundan medans 500 hundringen klarade sig vidare med galans. Nog många som är besvikna på Sharapova nu eller var det väntat?

I andra så segrade favoriten K.N.Speedgirl precis före ”överaskningen” Seagardens Lady som enbart var streckad på 2%. Kändes glassäkert även om Seagardens Lady hade spurtat förbi favoriten då jag varnat endel för Seagardens Lady på  andra forum och hon fanns med på 4 streck i 500 hundringen. Så det kändes bra att jag var rätt ute i detta lopp i af.

Gulddivisionen bjöd inte heller på någon skräll där 1 Global Investment ledde från start till mål. Spikade den på 100 lappen men slösade 3 onödiga streck på 500 hundringen. Aja lever ju än på 500 hundringen i af.

I fjärde hade jag mest feeling för nr 2 Moon Night, men han studsade strax efter start, typiskt. Men som tur var hade jag garderat mig med några streck till i detta lopp, bla. vinnaren 9 Nice and a Star som visade vilken form den hade, slog precis favoriten Prince L som gick bra från spår 11. Så 4 av 4 på 500 hundringen och 3 av 4 på hundralappen Så skulle detta gå hela vägen på 500 hundringen så skulle det bli endel cash. Men det är nu det svåra börjar. 3 avdelningar kvar och endast 4 streck. 

I femte så vinner favoriten Islay Broline med kusk Adielsson, och den hade jag inte med då jag chansspikat nr 1 Space Taxi som inte visade nåt större, tyvärr.

I sjätte trodde jag stenhårt på 1 Trixarn efter många positiva tips, så jag chansspikar den också, men ville sig icke där heller. Snackhästen och favoriten(enligt streck %) Casher studsar i starten och nummer 4 Night lie Star tar spets och leder runt om.

I sjunde och sista var jag helt fel ute igen, där den uträknade hästen Trim vinner från bakspår. Men roligt för B.Goop som slutade dagen med 3 V75 segrar.

Då var det ännu en v75 omgång som slutade med besvikelse. Men det kommer nya chanser.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

