Ögats Drag till V75

V75-1
”Ögonstenar” från bakspår
10 Nice and a Star var en vass spik senast han var med i V75.
Nu är det lite tuffare emot men han får ändå min första röst. 11
I´m Alone Face är ytterligare en ”Ögonsten” som vunnit i
meetinget. Även han duger igen. Men båda har fått bakspår
och jag streckar på. 7 Katjing gillar jag skrapt och jag förstår
inte hur Erik Adielsson väljer att köra 12 Prince L. före honom.
V75-2
Måste kolla med ”Robban”
Om inte 3 Regine d´Inverne varit så usel senast hade jag trott
mycket på henne. Får kolla med ”Robban” i veckan om han har
någon bra förklaring till insatsen. 10 Reality Pride duger i Stolopp
och måste streckas. 5 Babakova Bob är kapabel och snabb
ut. 13 Debbie Brodda och 14 Vanessa du Ling står bra inne och
båda måste streckas.
V75-3
Tuff körning bäddar för…
6 Copper Beech var finfin senast. Nu har han fått framspår och
tar spets, det vill säga om 1 Harmonic Silvio släpper. 5 Acclaim
kommer att vara bättre denna gång och han ska streckas. Jag
skulle tro att ”Hockey” gör allt för att svara ut Lugauer från
start och skulle han komma till spets blir han svårslagen. Tuff
körning bäddar för 10 Colombian Necktie och 11 Global
Investment.
V75-4
Billigt inne
5 Caballion vann lätt senast och han är i full form. Jag tycker
att han står billigt inne och han är mitt spikförslag. Främsta
hoten är 4 Night Lie Star och 10 Trotteur. Även 9 Gany du Ling är
bra för klassen. 1 P.A. Surprise fick ge sig från spets senast. Han
är bäst med ett lopp på väntan.
V75-5
Chansspikar Elvira
Tror att 2 Elvira E. har bra chans att vinna lärlingsloppet. Hon var
finfin senast och klarar hon bara det snäva spåret tror jag att
hon tidigt får överta ledningen och sedan blir det seger. Skicklige
Johan Untersteiner kör vilket inte minskar vinstchansen för
min chansspik.
V75-6
Pass upp för Zlatan!
Precis som sin namne bland fotbollspelarna var det ett tag sedan
2 Zlatan Bob ”scorade”.Det kan vara dags nu. Han såg
smällfin ut på Åby och nu kan han få en drömresa i rygg på duon
5 Manhattan D.K. och 6 Ridgehead Cahore. Ett kul drag är 11
Frillan Filiokus.
V75-7
Min fru har tröttnat – inte jag
Min fru har spelat Dagens Dubbel med 1 Roberto varje gång
utan framgång. I lördags kväll berättade hon att nu får det vara
slut. Jag är dock inte den som ger mig. Dags nu, Roberto!? 7 Sir
Remington har toppform och 9 Big Star är loppets stora rysare.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

