Lördag

Lördag och dags för V75 på Bergsåker. Känslan säger att det blir dålig utdelning idag, Men allt kan ju hända i trav.

Jag väljer att gardera favoriten 8 Scargel, pga vädret. Spelar ingen roll vad Nurmos säger, med brodd är hästen sämre än normalt. Banan var bra igår, men får se under dagen kanske, nej garderar vilketsom.

Såhär ser sidans system ut för dagen, men väljer man att spika 9 Go On Pale i Avd-3 som bara måste vinna idag, kan man använda sig av 2 hästar i sista Avd.

1.2-4-8-9-11
2.1-4-7-8-9-10
3.7-9
4.10 ÅSAJERVEN
5.1-3-6-14
6.2-4-7-9
7.7 KING OF LACE

960rader/480kr.

Good Luck folket!

, , ,

  1. #1 av Fredrik på 22 februari, 2010 - 06:33

    Ja återigen var varken Nurmos eller Claes-Göran (visst heter han så) män att bedömma sina hästars chanser. Förra veckan blev jag ställd när C-G sa att Gany du Ling var bästa chansen pga. läget och därför kändes Vanessa inte längre som en spik. För ett par månader sedan så dominerade Nurmos hästar fullständigt på V64 men det var alltid deras 2-3:e bästa häst i loppet som vann. Tycker om Nurmos som tränare, men jag undrar hur många gånger man ska behöva bli bränd pga. att man litar på vad han berättar för media och på sin hemsida… kör numera två system där jag har andel i båda. Det bästa den här omgången var att jag iaf vågade spela flerkupong till slut!

    • #2 av Allt Om Spel Och Tips på 22 februari, 2010 - 08:11

      Nej visst är det så. Har också funderat på detta. Man får ta tränarsnacket med en nypa salt, det förekommer lite tråkigt nog endel mörkning med hästarna också. Man får lyssna på tränarna och jämföra lite med dom andra uttalen, men det är samtidigt så mycket annat som måste spela in. Samtidigt kan kanske media förvrida uppfattningarna, men stämmer det in mycket med uttalanden på hemsidan så kan det vara för optimistikt tänkande hos tränarna. Han kan vara uppåt med hästen, men har inte en aning om vart han hamnar i själva loppet? Som Scargel nu klarade inte av att ligga och dra i dödens. Han hade kanske inte räknar med han skulle hamnat där, men att hästev var toppen.

  2. #3 av Fredrik på 22 februari, 2010 - 16:20

    Ja, just att tolka tränaruttalanden är faktiskt en sport i sig =) och jag måste säga att jag gillar det. Ang min kommentar så måste jag säga att jag blev förvånad över hur bitter jag lät, för givetvis kan man inte förvänta sig seger varje gång – i en sån värld lär ingen tränare vilja uttrycka sig om sina chanser.

    • #4 av Allt Om Spel Och Tips på 22 februari, 2010 - 18:02

      Ja det är ju det, vissa är enklare att tolka än andra. Hehe ja det lät lite bittert, men det kan man också vara efter Nurmos uttalanden om Scargel😀

Kommentera

