Öhmans tankar till V75

V75-1
Går det att lita på Hobbe?
Favorit i första avdelningen blir 6 Hobbe Skift. Han har tidigare
varit något av en förbrytare men han har i de senaste
loppen varit mycket bra och helt stabil. Nu skall han ut på
en långresa och det är ett litet frågetecken. Med tanke på
detta väljer jag att gardera. Distansen och det långa upploppet
är plusfaktorer för hans del.4 Mirakel Lavec har varit
mycket bra hos Lasse Friberg och är främsta hotet mot favoriten.
7 Pröjsarn är en tuffing och även han måste streckas.
2 Midsummer King vann (äntligen) senast. Han duger i klassen.
Skrällvarnar även för 9 P.A. Surprise.
V75-2
Om han slipper brodd
6 Nahar är en kanon som har alldeles för lite pengar på sig.
Jag tror att han vinner detta lopp utan större besvär om han
kan köras utan brodd. Med tanke på att jag ännu inte vet
hur man kan göra på lördag väljer jag att gardera. En som
måste streckas är 2 Prince Tagg. Han är under enorm utveckling.
5 Mamoros Tapper och 7 Casher kan vinna även
om den sistsnämnde såg sliten ut senast. 11 Bronx Sisu får
många streck på sig, men inget av mig då jag tror han är
helt ur form.
V75-3
Sömnpiller med Colombian
Jag är övertygad om att 3 Colombian Necktie leder veckans
”guld” från start till mål och han är mitt spikförslag.
V75-4
Gardera Chanel!!!
Ytterligare ett av dessa lågklassiga Stolopp som vi får brottas
med varje omgång. 9 Chanel Håleryd blir högst troligt
favorit. Hon travade illa senast och galopperade. Hon har
stått över efter och är knappast i full form och rejäl gardering
är given.
V75-5
Lättare för Frillan
13 Frillan Filiokus spurtade vasst senast mot hingstar. Nu
möter hon enklare sällskap. Hon har en toppchans. Hon är
ett hett alternativ till spik. 10 Regine d´Inverne blir hårt
streckad men jag förstår inte hur hon skall kunna ha en
chans mot Frillan från samma start.
V75-6
Ingen raketform
Stall Svanstedt har stora problem att hitta fjolårsformen. 7
Rutger Raket är normalt sett stenklar men då han varit sjuk
efter senaste loppet måste han garderas. Främst med 6
Paper Moon och 10 Little Rainbow som båda har formen på
topp.
V75-7
Helgarderar och hoppas på skräll
Vidöppet. Här kan alla vinna vilket gör att utdelningen kan
bli hög om det ”hänt” lite på vägen. Ett kul skrällbud är 11
Lajos Wurö som var grymt bra senast.

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

