Torsdag inför V75

Idagsläget på mitt system har jag 2 spikar=2 Åke Svanstedt, på lördag tror jag det är hans tur att vinna lite V75, det är dags för det nu! Earl Tilly och Rutger Raket. Men jag överväger att gå kort i 1-avd och rentav spika Houston Star, jobbar med lite olika lösningar, kanske gardera Earl Tilly med 2 hästar? Men det är väl kanske i det loppet man ska spika sett till antal hästar. Men risk det blir körning om spets mellan 1 och Earl Tilly då öppnar det upp för Debbie Brodda som har grym form och står på tur för en seger, även Dust All Over börjar formen gå uppåt för, och dem som såg han 2008 vet vilken speed han har.
Såhär ser min lösning ut för tillfället:

1-avd 2-4-7 (Värsta motbudet 10 M.T Devil är jag lite rädd för?)

2-avd 2-3-8-10-11-15 ( Känns ganska säkert, men Frillan tror jag är trött efter ruschen på tung bana senast?)

3-avd 2 Earl Tilly ( Motbud 1. Vid körning 7-8?)

4-avd 2-4-6-10-12 (Känns säkert)

5-avd 3-6-8-11-13 (Motbuden 9+ resterande hästar på tillägg?)

6-avd 1-3 ( skippar jag Robin K, tror ludde försöker lite för hårt från start och galloperar bort sig då han är känslig i voltstart och 2 är ett snävt spår, Katjing spets, Karbo Cake gör aldrig ett dåligt lopp, ryggar ledaren, lucka?)

7-avd 9 Rutger Raket (Flesta från spår 1 till 7 kommer ladda för spets och Rutger får fina ryggar att gå i, resterande bakspårshästar gynnas inte av bakspår eller att gå i ryggar)

Tankar finns även att kanske chansspika 11 Winners Rose i avd-5, går hon utan strul denna gång tar hon detta 9 gånger av 10 då det är betydligt lättare hästar mot nu än senast.

2 Proud Philip i Avd-2 kan också vara ett spik alternativ nu när 1Endless Pellini blivit struken.

Spännade lördag kanske?

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

