Dagens tankar inför V75 Fredag

Funderingar för tillfället…

1-avd, vem vinner egentligen här? Tipsettan går nog till 6 OKI TO CHILL. Har man ”nuts” så skulle man kunna spika tror jag. Bakom han kan vem som helst vinna så jag tror jag målar på lite här. Jag höjer en VARNING för 10 ITALIANO.
Han trivs bra från bakspår och Färjestadsbanan, med rätt klaff i loppet är han farlig.

2-avd, Tipsettan går till 8 NECKLACE trots dåligt spår, varför inte spika han också, värst emot tror jag 4 REDSKY och 11 CLAUDE DU NORD. 3 hästar tar jag här.

3-avd, Ja detta ska väl egentligen bara vara ett 2 hästars lopp, min tipsetta går till 4 BEANIE MM som jag tror kommer sitta i spets runt om och fuska bort loppet. Jag tar nog ställning och spikar!

4-avd, Kallblodslopp, oftast brukar det räcka med att strecka dom 4 mest streckade, men då jag anser att många blivit bortglömda streckar jag fler. Jag vill varna för 3 BJÖRNE som står perfekt till och sitter förmodligen i spets efter 500m, formen är även den på topp, vill även varna för 6 HAAGA PRINSEN som är med där framme om ingen av bakspårhästarna kommer fram. På bongen ska även 10-11-12-14 med. Tipsettan går till 11 HÖSTBO FREDRIK, men här tror jag det SKRÄLLER.

5-avd, Och Stolopp, som det har rykten om att skrälla till i. Min tipsetta går till 7 RIVER DE LITON. Jag låser med 2 MUSCLES OF GOLD. I detta lopp varnar jag för 1 SANTONIA, såg hästen när den vann här på Färjestad för ett litet tag sen och på sättet den vann måste jag höja ett finger, även om det är lite motståndsskillnad.

6-avd, Tipsettan går till 3 CAPELLO BOB, värst emot tror jag är 2 LINITA SUPER KALLE är men kusken kan fega och 7 MAFIOSO som äntligen har en kusk bakom sig i form av Erik Adielsson. I detta lopp kan det finnas en liten luring som kan bli farlig, men vi får kolla upp den lite mer tror jag….

7-avd,Tipsettan går till 8 LASS TWIST, haft otur med spårlottningen på slutet men går alltid bra och trivs utmärkt på Färjestadsbanan,jag chansspikar!

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

